نامه اعتراضیه عنوانی سفارت هالند به حمایت و پشتیبانی از هموطنان پناهجوما در هالند
انجمن افغانان لندن(هارو) انجمن افغانان لندن(هارو)


 

 

به سفارت کشور هالند در لندن،بریتانیا

 

28-10-2008

به مرجع محترم مربوطه

 

قبل از همه اظهار میگردد که انجمن افغانان لندن(هارو) یک سازمان خیریه بوده و منظور ان کمک و مساعدت به افغانان مهاجرو پناهنده که متحمل رنج ها، مصیبت ها و دشواری ها در افغانستان شده اند، میباشد.
ما صد ها تن مراجعن افغانی از اقوام، گروپ ها و وابسته به گروپ ها مختلفه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داریم.
ما از اشخاصیکه از حقوق بشری درافغانستان تخطی ورزیده و مرتکب اعمال نا پسند و غیرانسانی گردیده اند حمایت و دفاع نمی نمایم.

اخیرا اطلاع یافتم که حکومت هالند باساس راپور تاریخی 29/2/2008 وزارت خارجه انکشور بعضی از افغانان پناهجو را متهم به تخطی های حقوق بشر کرده است.

 

ما معتقد هستیم که چنین راپوری باید باساس عدالت مورد برسی قرارگیرد نه اینکه باعث اذیت و ازار پناهجویان شده، علیه شان مورد استفاده قرار بگیرد.

خاطرنشان میگردد که توضیحات ارایه شده در راپوربی اساس بوده و در ارتباط ان سازمان عفو بین المللی و ملل متحد ظهارتشویش ونگرانی نموده اند.

 

ما از حکومت هالند تقاضا میکنم تا قانون حقوق بشر سال 1998، ماده 8 حق احترام به زندگی شخصی و فامیلی را مد نظر گیرد که میگوید:

1- هر شخص حق دارد که احترام شود وزندگی شخصی و فامیلی و منزل و مکاتبات اش مورد احترام قرار گیرد.

 

2- هیچگونه مداخله ای توسط مقامات دولتی با استفاده از این حقوق (باستثنای اجازه قانونی و بغرض تامین امنیت ملی و عامه ، منافع اقتصادی و برای جلوگیری بی نظمی و یا جرایم و حفاظت صحت و حمایت حقوق و ازادی های دیگران) صورت گرفته نمیتواند.

 

ما کمیته رهبری انجمن افغانان لندن(هارو) تایید و تصدیق میداریم که عده کثیری از پناهجویان افغان درانکشور(هالند) به مشکلات و دشواری های جدی در افغانستان مواجه بوده اند که به همین علت از کشور اصلی شان فرار نموده و تقضای پناهندهگی در هالند نمودند.

 

ما میدانیم که علل مشکلات  فرار انها از افغانستان هنوز هم با قوت و شدت تمام باقی بوده و انها قویا" در ترس و دلهره و اندیشه خوفناک قرار دارند که در صورت بازگشت بافغانستان توسط گروپ های مسح افراطی تبهگاری و جنایتکار ضد بشر مورد اذیت قرار گرفته و حیات شانرا مرگ تهدید خواهد کرد.

 

ما از حکومت هالند تقاضا میکنیم تا به عملکردهااخیرخودتجدید نظرکرده، عدالت باید در قسمت پناهجویان افغان و فامیل های محترم شان  تامین گردد و برایشان اجازه داده شود غرض حفظ و ادامه حیات شان در هالند زیست نموده و از خطرات جدی که در افغانستان متوجه شان است در امان مانند.

 

بااحترام

کمیته رهبری انجمن افغانان لندن


November 4th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها